Tre erfarne piger med blik for kunderne er rykket ind i Thiele i gågaden.
Butikken har ligget på samme adresse i 30 år, men i efteråret overtog tre nye ansigter Thiele. Det er Signe, Nanna og Louise, som er godt i gang med at sætte deres præg og humør på brillebutikken.
– Vi var kommet dertil i vores arbejdsliv, hvor vi ville prøve at stå på egne ben. Vi kender hinanden godt, og ved hvor hinanden står, så vi var solgt, da muligheden opstod, siger Signe Rahbek. Hun ejer butikken, der er en partnerbutik i Thiele-kæden, men hun var ikke sprunget ud i det uden kollegaerne Nanna og Louise.
Grin og god stemning
– Vi er superglade for at gå på arbejde. Vi hygger os og har et godt arbejdsmiljø. Det smitter af på kunderne. Her i butikken er der er en god, varm stemning, mange grin og endnu flere smil, siger Signe.
Signe, Nanna og Louise har arbejdet sammen hos en anden optiker i byen. Signe og Nanna har været kolleger i 12 år, mens Louise er kommet til senere. De mærker, at kunderne sætter pris på deres professionalisme, gode stemning og ærlighed.
– Mange kunder er fulgt med os, men vi har også fået en del nye. Mængden af søde sager, som kunderne kommer med, viser, at de glade og tilfredse. Der var en kunde, der vidste, at vi allerbedst kan lide en bestemt slags romkugler, og dem kom hun så med. Det er vi utrolig glade for, men det er ikke godt, hvis man er på kur, smiler Nanna Lilleris.
Trekløveret kan andet end at være imødekomne og skabe god stemning.
– Vi er alle tre meget dedikerede med vores arbejde. Nanna og jeg har efter mange år i branchen helt styr på synsprøver til briller og kontaktlinser. Nanna brænder for synsprøverne og er fagligt enormt stærk i målinger og udfordringer i øjnene. Jeg går all in med kontaktlinser, hvor jeg blandt andet nørder med speciallinser til kunder med øjensygdomme. Louise er vores kreative blæksprutte, der yder en fantastisk service, siger Signe.
Ærlig betjening
I forbindelse med overtagelsen af butikken har pigerne investeret i et fuldt elektronisk synsprøveudstyr og en Medmont topograf til speciallinser. De bestemmer også selv deres udvalg af stel og mærker.
– Vi vil gerne udfordre med nye og mere vovede stel, men vi har også det gængse. Her hos os ligger vi mellem klassisk og avantgarde. Der er noget for alle, og så har vi en ærlig betjening. Vi skjuler ikke, hvis vi ikke synes, det klæder kunden. Det vigtigste er selvfølgelig at lytte til kunden, men vi vil også gerne byde op til dans. Det er os, der skal vise kunderne nye muligheder, og så er det er jo rart, hvis andre kan se, at man har fået nye briller, fastslår Signe.
Skrevet af Speakloud for Jysk Fynske Medier.