Forholdet til kunderne er vigtigt for Nytech Isolering, der vil udvikle partnerskaber, hvor man stoler fuldt og fast på hinanden. Det giver de bedste løsninger og resultater for begge parter.

Udbud og tilbud er en del af hverdagen, når man er en ordreproducerende virksomhed som Nytech Isolering, der udfører alle former for isolering på skibe, anlæg og i industrien. Partnerskaber med kunderne kan dog noget mere.

– Vi forsøger at opbygge partnerskaber gennem gensidig tillid og respekt, og ofte er det kunderne, der kontakter os. Det giver mange fordele, hvor vi kan med hinanden i forhold til aftaler og kvalitet, siger Carsten Mols, der er direktør og medejer af Nytech Isolering.

Begejstrede partnere

Et mere forpligtende samarbejde mellem virksomheden og kunderne betyder, at Nytech Isolering ikke bare skal udføre et bestemt stykke arbejde, men kan være med til at præge processen undervejs.

– Når vi kommer ind tidligere bliver løsningerne bedre og værdiskabelsen optimeret. Vi kan udfordre kunderne på en konstruktiv måde, og det kan de godt lide. Gennem praktisk rådgivning, beregninger og dokumentation kan vi sætte fingeren på nogle uholdbare løsninger og dermed får kunderne mere, end de har bedt om, forklarer Carsten Mols.

De seneste par år har Nytech Isolering opbygget et partnerskab med en stor dansk mejerivirksomhed, der er blevet så begejstret for samarbejdet og den energioptimering, der er opnået, at selskabet har bedt alle leverandører om at kontakte Nytech Isolering. Andre kunder, som eksempelvis Nature Energy Biogas, er også begejstrede.

– Nytech Isolering viste forståelse for vores behov og ønsker. Der var et godt arbejdsflow og gensidig tillid. Deres ærekærhed og sans for kvalitet kom specielt til udtryk ved fejl- og mangelgennemgang, hvor der ikke var noget at diskutere, og vi kunne afslutte med tilfredshed på begge sider af bordet, siger Jens Kristian Kristensen fra Nature Energy Biogas.

Tillid og bæredygtighed

Nytech Isolering, med afdelinger i Esbjerg og Hobro, vil gerne skabe flere partnerskaber med kunder i Danmark og resten af verden, hvor de gode relationer og værdier er i højsædet.

– Det lyder måske lidt gammeldags, men man skal opføre sig ordentligt, og så er en pris en pris. Hos os   narrer vi ikke kunderne ved at udskrive en masse ekstra regninger, fastslår Carsten Mols.

Bærdygtighed er en anden værdi, som er på alles læber, og hos Nytech Isolering er det selve kerneydelsen.

– Alt, det vi laver, er bæredygtigt. Det er os, der skal sørge for, at energien bliver inde, og at der ikke fyres for gråspurvene. Industrien har indtil nu været forskånet for de strenge krav, der er til almindelig beboelse, men med 70 % reduktion af CO2 inden 2030, tror jeg, at det bliver anderledes. Der bliver behov for os som en del af den grønne omstilling, siger Carsten Mols.

Skrevet af Speakloud for Jysk Fynske Medier.