Uanset om det er tonstunge containere, der skal løftes, eller det er en kranbil, som skal have lavet eftersyn på sit løftegrej, så er ScanNautic klar til at tage ansvar for sikkerheden. Ingen opgave er for stor eller lille for Fredericia-virksomheden, der har specialiseret sig i salg og service af løfte- og surringsgrej. 

Når noget skal løftes eller transporteres til lands, til vands eller i luften, så er ScanNautic ofte med på rejsen. 

– Vi sælger, udlejer, udvikler løfte- og surringsgrej, certificerer og kontrollerer, at sikkerheden er i orden. Det har vi gjort i mere end 30 år, og den erfaring har givet os loyale kunder i Danmark, Norge, Sverige og resten af Europa. Til gengæld står vi til rådighed døgnet rundt for at løse kundernes udfordringer, siger Søren Parder, der er direktør og ejer af ScanNautic. 

Vi finder altid en løsning 

Når det brænder på for kunderne, siger de 6 medarbejdere hos ScanNautic aldrig nej, for de finder altid en løsning. 

– I sidste uge måtte vi rykke ud til et rederi, der havde brug for vores ekspertise 8 gange. Vi skulle blandt andet skaffe 10 ton kædetaljer inden for 20 timer, og det lykkedes i Holland. Når vi får styr på en svær udfordring og kunden giver os et skulderklap, så bliver vi glade og sætter pris på det gode samarbejde, fortæller Søren Parder. 

ScanNautic er eksperter i problemløsning og har mange akutte opgaver, men den største del af arbejdet er ganske udramatisk. 

– Vi har en del sjove historier med blå blink og afsted søndag nat, men det, vi laver mest, handler om at sende en brun kasse med varer til kunderne eller lave lovpligtigt eftersyn på kraner, gaffeltrucks eller andet løfte- eller surringsgrej hos en smedevirksomhed, en fabrik, et transportfirma eller et rederi, siger Brian Lagoni, der er salgs- og indkøbschef hos ScanNautic. 

ScanNautic løfter alle opgaver med sikkerhed 1

Direkte kontakt til kunderne

Virksomheden holder styr på mere end 500 kunders certifikater og ringer, når løfte- og surringsgrejet skal efterses på ScanNautics eget værksted eller ude hos kunden. Den gode kontakt til kunderne er en del af opskriften på succesen i Fredericia. 

– Vi har en tæt kontakt til vores kunder. Derfor har vi fravalgt en webshop med vores standardsortiment af løfte- og surringsgrej. Det er nemlig vigtigt, at vi er i direkte kontakt med kunderne, når de vil købe noget. Dels for at rådgive dem, men også for at vise andre muligheder end dem de finder på vores hjemmeside, siger Brian Lagoni. 

ScanNautic er ISO-certificeret og forhandler udelukkende gennemtestede produkter, men virksomheden udvikler også selv løfte- og surringsgrej. 

– Vi har udviklet surringsgrej for vindmøllebranchen og designet mange løfteåg. I ScanNautic har vi prøvebelastet løfteåg fra 300 kg til 400 ton, så det er alle slags opgaver, vi løser, fortæller Søren Parder.

Skrevet af Speakloud for Jysk Fynske Medier