Bag den stærke lokale forankring hos Autohuset Vestergaard i Horsens står en stærk koncern, som giver god økonomi og stabilitet i ryggen. Det giver mulighed for at sætte kunderne på forsædet og gasse op for servicen.
I Horsens har bilmærkerne flyttet rundt mellem forhandlerne de senere år, men Ford og Mazda ved horsensianerne, de kan finde hos Autohuset Vestergaard på Ormhøjgårdsvej.
– Vi er en del af en stor koncern, men vi er en meget lokal forretning. Det gør vi en dyd af at værne om. Når man først bliver kunde hos os, så oplever man tit, at det er den samme, man bliver betjent af næste gang, fortæller Benjamin Drachmann Nielsen, der er salgschef i butikken.
Selv har han været sælger hos Autohuset Vestergaard i 14 år, reservedelschef Ole Winther har været i virksomheden i 27 år, og en af værkførerne har lige haft 25-års jubilæum.
– Selvom der ikke står “Benjamins Bilhus” på facaden, ved vores kunder godt, at det er mig og mine dygtige kollegaer, de møder i butikken. På samme måde husker vi vores kunder. Vi sætter stor pris på, når folk kommer igen, siger han og understreger, at det har store fordele for kunderne, at butikken er en del af en landsdækkende bilkoncern.
– Virksomheden har været på banen i mange år og har en stærk økonomi. Det giver en tro på, at vi har en ledelse, som bevæger os den rigtige vej gennem en branche, der konstant er under forandring. Særligt lige nu med udviklingen mod elbiler, forklarer Benjamin Drachmann Nielsen.
Nysgerrige på nye tendenser i markedet
Udover en god aftale rådgiver sælgere og servicefolk hos Autohuset Vestergaard i Horsens gerne kunder, der går med tanker om at skifte køretøjet ud. Blandt andet fylder snakken om el- og hybridbiler en hel del i øjeblikket, og efterspørgslen er steget på især plugin-hybridbiler, men også salget af elbiler er vokset.
– Det er en ny verden for mange bilglade østjyder, men sådan set også for os. Det har virkelig taget fart, og vi kan se, at klimabevidst kørsel vil være i vækst de kommende år, siger Benjamin Drachmann Nielsen, der er meget nysgerrig på, hvorfor kunderne er interesserede i den nye type bil.
– Vi holder øje med markedet og hjælper gerne med rådgivning – også på infrastrukturen. Hvad er den bedste løsning for kunden med hensyn til ladning? Ladestandere i garagen, offentlige standere og abonnementstyper. Den slags har vi spændende samtaler om, fortæller han.
– Der sker noget hele tiden. Så uanset hvornår behovet opstår, er det altid en god idé at kigge ind og få en snak med os om, hvad vi ser af løsninger for de kørselsbehov, kunden har, lyder det opfordrende fra salgschef Benjamin Drachmann Nielsen.
Skrevet af Speakloud for Jysk Fynske Medier.