Empati, nærvær og overblik er altafgørende, når du er bedemand. Men uden en stærk online synlighed når du ikke ud til kunderne. Det ved bedemand Thomas Wetche fra Vahl og Wetche, der i kraft af samarbejdet med Online-Results høster topplaceringer på Google trods hård konkurrence fra kollegerne i bedemandsbranchen.

– Samarbejdet med Online-Results har været med til at få os ind på markedet, der ellers er præget af traditionsrige forretninger, siger direktør i bedemandsfirmaet Vahl og Wetche, Thomas Wetche.

Bedemandsvirksomheden startede for 7 år siden i Vejle. Det er gået stærkt, og det har været afgørende at have en dygtig partner i ryggen.

– Online-Results har skabt markante resultater for os. De har hjulpet os til at generere online trafik, så vi er blevet synlige i Trekantområdet, som vi betjener. Samtidig har de været kompetente til at opsætte målrettede kampagner for os, hvor de også styrer budgetterne, fortæller Thomas Wetche.

De gode og irriterende spørgsmål

Bedemandsfirmaet har også haft Online-Results til at udvikle en hjemmeside, der med det helt rigtige indhold er søgeoptimeret til fingerspidserne.

– De gør meget ud af at spørge ind til, hvad det er, vi vil vise kunderne på vores hjemmeside. På den måde er vi blevet udfordret i forhold til at give undersiderne på hjemmesiden et relevant indhold. Det betyder, at vi kan fastholde kunderne længere på hjemmesiden, hvilket også er fint, når man ser på Googles algoritmer, fortsætter Thomas Wetche.

Han er også blevet opfordret til at oprette og arbejde med en Google My Business profil, som spiller sammen med de andre online tiltag.

– Selvom sådan en profil godt kan være et tungt redskab at komme i gang med, så kan vi se, at anbefalingerne på profilen understøtter den samlede indsats. I det hele taget er Online-Results dygtige til at skabe en sammenhæng mellem de elektroniske platforme, så de bindes sammen og giver mening, siger Thomas Wetche.

Bedemanden fra Vejle har dog en lille anke til samarbejdet:

– De kan faktisk godt være lidt irriterende, fordi de er så vedholdende. Hvis jeg for eksempel har nogle hængepartier i forhold til nogle mål, vi har sat, så holder de fast. Det er lidt som at blive bidt i haserne, siger Thomas Wetche med et smil på læben.

Samarbejdet er helt nødvendigt

Han har dog kun pænt at sige om Online-Results, som han med tilfredshed har brugt til både SEO, Google Ads, Bing Ads, Display annoncering og hjemmeside gennem 6 år. Det vil sige gennem stort set hele virksomhedens levetid, hvor omsætningen og synligheden bare er steget.

– Det koster selvfølgelig penge at bruge en kompetent online partner, men resultaterne taler jo for sig selv. Samtidig kan jeg også sparre med Online-Results i forhold til andre medier, som jeg bruger eller overvejer at bruge. Det kan for eksempel være Krak eller i forhold til annoncering i lokalområdet, hvor de kan rådgive mig med en professionel indsigt, forklarer Thomas Wetche.

Fremtiden tegner lys

Fremtiden ser lys ud for bedemandsfirmaet Vahl og Wetche, der begyndte helt fra bunden for 7 år siden. I dag håndterer de fire ansatte 250 begravelser om året. Men betyder det så, at Thomas Wetche nu kan klare sig uden Online-Results? Svaret er et rungende nej.

– Jeg vil helt sikkert fortsætte det gode samarbejde med Online-Results. De bliver ved med at udfordre mig, og en gang om måneden følger vores konsulent op på, hvordan det går hos os i forhold til blandt andet omsætning og nøgletal. Det er godt, for vi er i en branche med hård konkurrence. For os handler det ikke om mersalg, men om branding, og det har Online-Results en fin forståelse for. Vi skal give vores kunder tryghed, omsorg og en nærværende service i en oftest svær situation, understreger direktør i Vahl og Wetche, Thomas Wetche.

Skrevet af Speakloud for Jysk Fynske Medier.