Trygheden for erhvervskunderne er det vigtigste for Toyota-forhandler Louis Lund. Lige nu taler de drift med kunderne, og hvordan de med en fuld serviceaftale kan sikres vedligeholdelse af vognparken uden økonomiske overraskelser.
– Vi snakker meget med kunderne om driftsomkostninger i øjeblikket, og hvordan de kan sikre økonomien bedre i de her tider. Det er vigtigt for dem, at de kan sende medarbejderne ud, uden at de står og mangler en bil. Det hjælper vi dem med, forklarer Allan Fogh, der er erhvervskonsulent hos Toyota Louis Lund.
Han oplever, at erhvervskunderne gerne vil sikre sig, at de ikke får en stor regning ind ad døren, og al drift på deres bilpark er sikret igennem serviceaftalen.
– Alt er med i vores serviceaftaler. Sliddele, bremser, dæk og så videre. Der kommer ikke tillægsbeløb på noget, så vores kunder kender deres omkostninger 100 procent, understreger Allan Fogh.
– Vores serviceaftaler er ikke indeksregulerede, så de kunder, der har tegnet en serviceaftale for tre år siden, har den samme pris i dag. Vi har ikke ændret vores priser, forklarer han.
Serviceaftalen, som Toyota Louis Lund tilbyder, gælder på alle Toyota-biler, og dækker udover dæk og bremser også gratis vejhjælp og lånebil, når bilen skal på værksted.
Aftalen bliver tilpasset den enkelte kundes behov og løber i op til 10 år eller op til 200.000 km. Som en del af servicepakken laver Louis Lund også Hybrid Helbredstjek, der hos Toyota giver 10 års garanti på hybrid- eller elsystemet.
– Trygheden i aftalerne for nye kunder ligger især i, at vi leverer all-inclusive pakker, hvor vi både laver et salg af bilen, en leasingkontrakt og servicekontrakt, fortæller Allan Fogh.
Vigtig snak om driftssikkerhed
Selvom en stor del af samtalerne med kunderne i øjeblikket går på økonomien, er der fortsat travlt hos Louis Lund. Der kan leveres biler, og der er mulighed for at lave skræddersyede løsninger.
– Jeg tager gerne ud til virksomhederne, gennemgår deres bilpark sammen med dem og får et overblik over, hvad de søger. Det er vigtigt for mig at bruge noget tid på at snakke med kunderne og få lavet en løsning, som er tilpasset den måde, de arbejder på hver dag, siger Allan Fogh.
Han fremhæver dog, at leveringssituationen fortsat er en udfordring og opfordrer derfor Toyota-kunderne til at tænke længere fremad og være ude i god tid, hvis de overvejer en ny bil. Men Louis Lund er klar, hvis nogen står akut og mangler en bil, indtil den nye kommer hjem.
– Det vigtigste er, at vi kan sende erhvervskunderne ud at arbejde, uden at de skal tænke over ekstraregninger. Jeg sidder klar til at tage en snak om det hele, og folk er meget velkomne til at kontakte mig. Så tager vi et møde enten hos dem eller i et af vores fire bilhuse. Jeg giver hjertens gerne en kop kaffe, understreger han.
Skrevet af Speakloud for Jysk Fynske Medier